Tähän kysymykseen sain tänään vastauksen. En tiennytkään, että tässä oli mennyt reipas 10 vuotta edellisestä totaalisen täysiä ajamisen kerrasta..
Noh, tänään se kuitenkin sitten crossarilla tapahtui. Nappularenkaat ja ilmanpaineet noin 3bar per pää. Jaloissa oli kevyttä vk:ta noin 20 min, kun huomasin takaa tulevan mopon. Onnekseni edessä oli loiva alamäki, johon sain kerättyä hieman lisävauhtia 4m/s vastatuulesta huolimatta. Kun fillarilla oli vauhtia 45km/h mopomies kavereineen meni melkein heittämällä ohitse.. ei muuta kuin täysin perään! Hetken kuluttua huomasin olevani peesissä, mittarissa 55km/h lukemat. Imu oli valtava! Päätin, että nyt mennään crossarilla moposta vielä reippaasti ohi.. Ladoin sen, mitä reisistä irtosi ja reilun sadan metrin matkalla pääsin hyvin mopon edelle ja mittariin tuli tasamaalla maksiminopeudeksi 60km/h. Tämä siis nappularenkaista ja vastatuulesta huolimatta. Aioin jo luovuttaa, mutta päätin kuitenkin jatkaa matkaani "loppuun asti" vielä 55km/h peesissä heti vedon jälkeen. Jonkin aikaa kestin.. sitten alkoivat vaikeudet..
Mistä tietää ajaneensa kovaa? Minä ainakin sain tuta seuraavat tunteet heti spurtin jälkeen:
- Keuhkot tuntuivat vioittuneen n. 20min
- Sylkirauhaset aktivoituvat täysille n. 15min
- Hengittäminen oli erittäin vaikeaa
- Keuhkot vinkuvat vielä tunti ajamisen jälkeen.
Uskomaton kokemus tällä fillarointikokemuksella. En tosiaan enää tiennyt, että miltä täysiä ajaminen tuntuu. Melkoinen kisafillaristi sanon minä. PAH!
Mitä niitä mopoja aina pitää kiusata? :D
VastaaPoistaHuomennahan voit kokeilla XC:n SM-kisassa tuota täysillä ajamista :) Jos maalissa tuntuu tuolta niin on ainaki kaikkensa antanu ja toivottavasti tuloskin sen mukainen.
VastaaPoistaValitettavasti huomenna en ole mukana XCO:n SM-kisoissa. Ratkaisun tein jo ennen Tahkoa, että kisat jäävät tänä vuonna väliin. Oli hieman tärkeämpää tekemistä tänään lauantaina. :) Toivottavasti sunnuntain kisat ovat onnistuneet ja väki löytää Hyvinkäälle. Itse koetan olla mukana taas ensi vuonna!
VastaaPoista