Pyörät 2012-2017

Kausi 2017

Kausi 2016

Rose Dr Z 3



Rose Ground Control 2


Rose Aero Flyer - Triathlontykki


Rose X-Lite - maantiekiituri


Rose Crossari


Kausi 2015

2015 Rose Thrill Hill 3 - custom made


Kausi 2014

Kaudella 2014 minulla on käytössä seuraavat kisapyörät.

XCM ja XCO-kisoihin ROSE THRILL HILL 3 (Täysjousitettu kisapyörä 27,5" kiekoilla). Pyörän paino ilman polkimia 10 kg.


XCE-kisoihin ja todella helpoille kisaradoille ROSE PSYCHO PATH 3 minulle personoituna. Pyörän paino ilman polkimia n. 9kg.


Maantiepyörä Rose Xeon X-LITE 4000 - pyörässä on Rotorin Power- wattikammet ja pyörän kokonaispaino on aika tarkalleen 7kg.


Triathlontykki kesään 2015



Vuosi 2013

ROSE DR Z 8 - Olmi edition



Ollin "tohtori" on 100mm molemmista päistä joustava 29er maastopyörä. Osasarjana pyörässä on Shimanon XTR, jarruina Maguran MT8- jarrut, iskarit ovat Foxin käsialaa ja kiekot Mavicin Crossmax SLR 29er:it. Pyörän runko on alumiinia ja koko pyörä painaa polkimineen noin 11,5 kiloa. 

Tohtori on parhaimmillaan suomalaisessa perusmaastossa. Kivet ja juuret ylittyvät helposti ja pyörä on todella helppo ajettava. Kauteen 2012 verrattuna Hämeenlinnan kivet tuntuvat pienentyneen reilusti ja myös ylämäet ovat helpompia kuin aikaisemmin. Tämä pyörä tulee olemaan kovassa käytössä kesän 2013 kisoissa!

 

ROSE PSYCHO PATH 8 - Olmi edition



Ollin toinen maastopyörä kesällä 2013 on Rosen Psycho Path. Tätä "hullua polkua" kutsun itse nimellä Psycho. Pyörä tuntuu tottelevan kuskin käskyjä kaikin puolin mallikkaasti. Psychossa on jäykkäperäinen hiilarirunko ja kiekot ovat 26-tuuman kokoiset. Osasarjana tässäkin pyörässä palvelee XTR,  jarrut ovat Formulan R1:set, etupäässä joustaa CTD-FOX ja kiekkoinen Mavic Crossmaxit. Tämä pyörä painaa (tai siis on kevyt) polkimineen noin 9,2 kiloa.

Psycho on parhaimmillaan nopeilla ja mäkisillä reiteillä. Pyörä kiihtyy ihan hirmuista vauhtia ja sillä on myös helppo hyppiä korkeita bunny hoppeja. Tätä pyörää eivät pysäytä kaatuneet puunrungot, eikä tämä pyörä hyydy pitkissä nousuissa. Pyörällä on nautinnollista suunnata lenkille erilaisiin maastoihin ja varsinkin sprintti- ja kikkailutreenit ovat tällä pyörällä täyteläistä elämää.

 

MAANTIEPYÖRÄ:

ROSE XEON RS 3100 (EHKÄ MYYTÄVÄNÄ)



Maantiepyöränä minulla on ajossa kesällä 2013 alumiinirunkoinen, sähkövaihteilla ja SRM wattimittarilla varustettu Rose XEON RS -pyörä. Tämän pyörän päätarkoitus on mahdollistaa minulle nopeat ja pitkät maantielenkit. Lisäksi pyörän osavalinnoilla on muutamia muitakin keskeisiä perusteluja. Sähkövaihteet olivat luontainen valinta Ahveniston moottoriradan KOH I NOOR-ajoja varten. Mäkisillä reiteillä vaihteiden pitää osua kohdalleen juuri, eikä melkein. Tehomittari tuo laatua tiellä tehtyihin vetoharjoituksiin ja mittari antaa tärkeää dataa päivän kuntotasosta.

 

CYCLOCROSS:

ROSE X-LITE CROSS CARBON

 

Tämä pyörä on ollut minulla kesästä 2012 lähtien. Pyörällä on voitettu cyclocrossin SM-pronssimitali lokakuussa 2012. Olen kirjoittanut maastokelpoisuutta pohtivan blogitekstin

Vuosi 2012

Maastoon minulla on kesää 2012 ajatellen kaksi vaihtoehtoa. Pitkäjoustoinen 26-tuuman renkailla oleva täysjousto, sekä jäykkäperäinen kevyt 29er.


Maastokalusto, osa 1. ROSE JABBA WOOD

Paras saavutus pyörällä kesällä 2012: Tahko MTB 60km 4. sija

Epätasaisille kisaradoille pyöräksi valitsin ROSE Jabba Wood 6-mallista konfiguroidun kisapelin! Lähtökohtana on ollut saada nopea, mutta mukavin pyörä tähän mennessä koskaan. Joustoja molemmissa päissä on 120mm ja fillari painaa karvan päälle 11kg. Erityisesti pyörivät massat on hiottu kevyiksi.


Ensitestin jälkeen pyörä vastaa äärimmäisen hyvin odotuksia. Tasamaalla pyörä tuntuu vähintään yhtä nopealta pyörältä kuin edellisten vuosien pyörät ovat olleet. Epätasaisuuksien tullessa vastaan alkaa jousitus sitten puhua puolestaan. Erityisesti perä on tässä pyörässä todella aktiivinen. Fillarilla on kuitenkin helppo kikkailla ja meno on varmaa. Kevyet kiekot ja takaiskarin lukitus takaavat nopeat kiihdytykset aina tarpeen tullen.


Runko: Rose Jabba Wood, koko L
Haarukka: FOX 120mm
Kiekot: DT Swiss XR1450
Renkaat: Schwalbe Racing Ralph 2,25
Keskiö: XT
Takavaihtaja: XTR
Takapakka: XT
Vaihtimet: XT
Jarrut: Formula R1 alu-kahvoilla
Satulatolppa: Syncros FL V2
Satula: Syncros FL
Etuvaihtaja: XT
Ohjaustanko: Syncros FL 7075 690mm riser
Kannatin: Syncros FL V2
Polkimet: XTR
Takaiskari: Fox RP23 Boostvalve

Maastokalusto osa 2.  ROSE MR BIG 8

Paras saavutus pyörällä kesällä 2012:
  • XCE Suomen mestaruus 4.8.2012 Jämi.
  • XCO Suomen mestaruuskisojen sija 4.
  • XCM Laajavuori 3. sija
Nopeille alustoille ja pitkiin maraton-kisoihin osallistun supernopealla 29er:illä:




Kumpi maastopyöristä oli valinta Tahkolle?

Jabballa mentiin - todella onnistunut pyörävalinta ja mutaisissa juurakoissa pyörä oli enemmän kuin paikallaan. Varmasti yksi koko kisan nopeimmista pyöristä Tahkolla!

Entäpä XCO SM?

Oli Mr Bigin vuoro. SM-kisan nousut saivat valinnan kohdistumaan MR Bigiin. Ylämäissä oli pyörä ja kuski rautaa, harmittavasti viikon takainen kaatuminen pilasi valmistautumista sen verran, että sijoitus oli lopulta neljäs.

Miten sitten XCE SM-kisa?
Oli jälleen Mr Bigin vuoro, todella nopea pyörä tuolle reitille!

Tai XCM SM-kisat?
Tähän kilpailuun osallistuin Mr Bigillä.

Pyörä nro 3. - Crossari ROSE X-Lite Cross Carbon

Syksyn rientoihin minulle saapui uusi pyörä elokuun lopussa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Maltatko vielä kirjata kuvan tekstin, niin tiedän sinun olevan ihminen