maanantai 10. maaliskuuta 2014

Strava - syke kynnyksellä jo läppärillä

Minä olen pulassa. Miksi ihmeessä pitää olla jotain tuollaista, mitä Strava on? Stravaan voi tallentaa erilaisia ajettavia osuuksia, joista ajoajat tallentuvat GPS:än kautta automaattisesti, kun reittitiedon vie ohjelmaan. Strava pitää listaa segmentin nopeimmista ajoajoista. Toistaiseksi Strava toimii suoraan Android-laitteilla, mutta myös Sports Trackerista ajojaan voi siirtää Stravaan yksi treeni kerrallaan gpx-tiedostoa liikuttelemalla.

Esimerkiksi Vaasan XCO-kisan serpentiininousu on Stravassa omana segmenttinään. Vaikka itse Vaasan kisassa minulla ei ollut gps-tallennusta taskussa, niin edellisenä päivänä ajettu rataan tutustuminen löytyi Sports Trackerista. Serpentiininousun tuloslista näyttää tällä hetkellä tältä:


Minun kilpailuvietilläni tällainen jatkuva kilpailu tulee pilaamaan tulevat pk-lenkit lähes 100% varmuudella. Voiko kroppa kestää sen, että jokaikinen lenkki onkin maksimiveto-päivä? En ole enää koskaan vain lenkillä - tiedän ajaessani, kun olen kellotettavalla segmentillä. Tuolloin päällimmäisenä mielessäni on parantaa aikaani ja ottaa KOM (King of Mountain) haltuun.  

Tällä hetkellä kehoni huutaa rauhallisia ja pitkiä pk-lenkkejä. Tarvitsisin niitä pari viikkoa, jotta voisin alkaa tykittelemään näitä pätkiä rauhassa. Olen hitusen huolissani kestävyyspuolestani tällä hetkellä, ja en halua kesällä kärsiä ylirasitustiloista. Luontoni asettaa malttini todella koville. Kun selailen segmettejä, joihin kärkiaika on ajamatta, niin kehooni alkaa kerääntyä samantien suuri määrä adrenaliinia. Tekisi mieli ottaa samantien pyörä tallista ja lähteä paiskaamaan kunnon lukemat pöytään. Näin käy erityisesti Hämeenlinnan ja Mikkelin segmenttejä selaillessani. Nyt tämä jatkuva tykittely ei vain vielä ole mahdollista. Saan kyllä itsestäni irti, mutta ukossa ei pahemmin ole irti otettavaa. 

Jos haluat seurata minun treenejäni, niin minut löytää Stravasta täältä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Maltatko vielä kirjata kuvan tekstin, niin tiedän sinun olevan ihminen