Noniin, nostetaanpa aika-ajoprojektia hieman muistiin. Ja tietenkin, kun aletaan temposta puhua, niin pitää nostaa heti watit asialistalle. Se, mitä minä wateista tiedän rajoittuu hyvin pitkälle muumeista tuttuihin hattiwatteihin, joten en voi sanoa olevani alan asiantuntija.
Sitten asiaan. Ajattelin eilisen "kuntotestin" sijoittaa tänne tempopuolelle sen omalaatuisen luonteen johdosta (kuvaus tuossa hieman alempana). Ja sinänsä lupailin kertoa tuloksia vain, jos kunto olisi kohdallaan, joten tämä nyt on siinä ja siinä..
Noh, kai sitä voi hieman paljastaa; eipähän sitä huhtikuun alussa voi mitään aivan uskomatonta kuntoa odottaa.. ainakaan minulta. :)
Testi oli siinä mielessä poikkeuksellinen, että Velotroniin (eli tämä pätevä laite, joka ainakin wattien puolesta pitäisi olla erittäin tarkka ja ajotuntuma muutoinkin pesee ainakin Tacxit) säädettiin testi/treeni, jossa aloitettiin ensin lämmittelyajolla, joka kesti 20 minuuttia. Lämmittelyssä watit nousivat portaittain 170, 180 ja 200 wattiaa about 6,5 minuutin välein. Suoraan lämmittelystä iskettiin sitten koneeseen 350 wattia ja sillä tasolla ajettiin niin pitkään kuin ukko jaksoi. Oli muuten kohtalaisen rankka testi ainakin henkisesti. Sanotaan, että jo 10 minuutin kohdalla alkoi tulla hieman epämielyttävä olo.. Kaikkiaan taisin jaksaa ajaa noin 21 minuuttia, kunnes annoin periksi.
Mitä tuo sitten käytännössä tarkoittaa?
Minä en tiedä ainakaan mitään muuta, kuin pahalta tuntui ja ihan kuin ei olisi kulkenut mihinkään. :)
Noh, maantiepyöräilyn avauskisan voittaneen matemaatikko-Tiaisen mielestä ei nuo ihan kehnoimmat tulokset olleet. Ana-kynnyksellä watteja saattaisi piisata noin 330-335, joten huhtikuu ja pieni testiaamun vauhtileikittely huomioon ottaen ihan kohtalaiset lähtökohdat kesää ajatellen.
Mutta kyllähän tässä siitä lähdetään, että kesällä vedetään samoilla wateilla aika paljon pitempään. Saa nähdä, kuinka ukon käy.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Maltatko vielä kirjata kuvan tekstin, niin tiedän sinun olevan ihminen