tag:blogger.com,1999:blog-3840817607443489638.post1502292696805111650..comments2023-05-12T13:19:05.768+03:00Comments on Olli Miettinen - maastopyöräilijän tie: XCM Nurmijärvi 10.5.2014 - kisaraporttiOllihttp://www.blogger.com/profile/14036457523729140323noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-3840817607443489638.post-62592244881179115482014-05-13T20:31:17.069+03:002014-05-13T20:31:17.069+03:00Oikein mainio kommentti, kiitos! Ehdottomasti olis...Oikein mainio kommentti, kiitos! Ehdottomasti olisi ollut tarpeen mainita myös pyörän toimivuudesta.<br /><br />Kärkiporukasta myös Riivo ajoi jäykkäperäisellä. Onhan tuolla poluilla nopeusero aika merkittävä täysjoustojen suuntaan - se näkyi erityisesti 7 veljeksen reitillä, jossa tuntui aika puuduttavalta ajaa täpärillä jäykkismiesten perässä.<br /><br />Minun 27,5 toimi kisassa mahtavasti. Thrill Hill on kyllä hyvä pyörä Suomen haastaviin maastoihin. Herkkyyttä riittää takana ja kiekkokoko varmistaa hyvän pidon nousuissa ja juurakkopätkillä. Välikoko on ketterä käännellä nopeissa shikaaneissa, joita esim Rajamäen kisassa on jonkin verran. Pystyin rennosti laskettelemaan omassa letkassani ja koin olevani hyvin kilpailukykyinen pyörän nopeuden kanssa. Teknisissä ylämäissä pyörä on minun käytössä ihan parhaimmillaan. <br /><br />Märillä juurilla olin tässä kisassa hieman pulassa 2,3bar RaceKing-renkailla (olisin ollut aivan kaikilla pyörillä..). Minulla on myös pitkä 6-asteen kannatin käännettynä toisin päin. Jos jyrkissä laskuissa on korkeita juuria, ja ukko ei ole hereillä, niin pyörän takapää saattaa nousta vähän ilmaan. <br /><br />Kunhan litkutan renkaat seuraaviin kisoihin, niin meno muuttuu nätisti. Samoin saatan kannattimen alle laittaa 5mm spacerin, jolloin painopiste nousee aivan hitusen ylöspäin keulasta. Ollihttps://www.blogger.com/profile/14036457523729140323noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3840817607443489638.post-25338817399928572142014-05-13T08:29:24.734+03:002014-05-13T08:29:24.734+03:00Tais olla eka kisa 27,5":lla? Ei kalustosta o...Tais olla eka kisa 27,5":lla? Ei kalustosta olis mitään kommenttia irronnut? Oliko Halme tosiaan ainoa kärkiporukan kuski jäykkäperällä? Kalustostahan on varmasti ihan kyllästymiseen asti aikojen kuluessa jauhettu, mutta nythän olis sillekin rintamalle uutta keskustelun viritystä, kun alkaa olemaan kotimaankin kisoissa samalla viivalla monenlaista kalustoa (jäykkis-täysjousto ja sitten vielä 26-27,5-29).Anonymousnoreply@blogger.com